Mój pierwszy BookAThon - podsumowanie i wrażenia

     Nigdy wcześniej nie brałam udziału w bookathonie i w tym roku nadeszła pora na zmianę. Uznałam, że spróbować mogę, planów na poprzedni tydzień za dużych nie miałam, więc czasu na czytanie pod dostatkiem. Spisałam kategorie, wybrałam książki i czekałam aż nadejdzie poniedziałek, a razem z nim początek maratonu czytelniczego. Zabrałam się za pierwszy tytuł - "Życie Pi", przeczytałam 100 stron, ale.. no właśnie! I tu pojawia się małe ale, bo plany się zmieniły.

bookathon 2017, blogger, książki, wyzwanie czytelnicze, Zjawa, Dawca, Graficzna podróż, Zakonnice odchodzą po cichu, Życie Pi

     Planowałam siedzieć cały tydzień z książką w ręku i starać się przeczytać każdy tytuł, jaki sobie przygotowałam. W rzeczywistości wyszło inaczej, bo każdego dnia wypadało coś innego. Skończyło się na tym, że przeczytałam jedną książkę w całości, dwie do połowy, a reszty w ogóle nie ruszyłam. Ale zacznijmy od początku - mój bookathonowy stosik prezentował się tak, jak na zdjęciu poniżej.

bookathon 2017, blogger, książki, wyzwanie czytelnicze, Zjawa, Dawca, Graficzna podróż, Zakonnice odchodzą po cichu, Życie Pi

     Odpuściłam sobie kategorię zła książka, bo jakoś nie miałam pomysłu, a nie chciałam czytać czegoś słabego. (Skrycie liczyłam, że jedna z wybranych okaże się zła i będzie po kłopocie 😅)

Książka przeczytana w całości


bookathon 2017, blogger, książki, wyzwanie czytelnicze, Zjawa, Dawca, Graficzna podróż, Zakonnice odchodzą po cichu, Życie Pi

     Już jakiś czas temu chciałam zapoznać się z tym tytułem, bo zaciekawił mnie opis. Widząc kategorię książka poruszająca temat tabu od razu na myśl przyszedł mi reportaż Marty Abramowicz. Lektura wciągająca, mocna i otwierająca oczy. Przynajmniej u mnie tak było, bo tematem byłych zakonnic nigdy się nie interesowałam. Wciągnęła mnie i trudno było odłożyć na bok, a emocje - złość, niedowierzanie, smutek - towarzyszyły mi prawie przez cały czas. "Zakonnice odchodzą po cichu" nie jest lekką książką i zdaję sobie sprawę, że nie jest także dla każdego.


Książki przeczytane do połowy


bookathon 2017, blogger, książki, wyzwanie czytelnicze, Zjawa, Dawca, Graficzna podróż, Zakonnice odchodzą po cichu, Życie Pi

     Swoje wyzwanie rozpoczęłam od "Życia Pi" licząc na szybką i przyjemną lekturę. Troszkę mi się ciągnęła, a po trzech dniach porzuciłam i zabrałam się za inny tytuł. Pewnie z czasem by się rozkręciło i byłoby lepiej. Uznałam, że jeszcze kiedyś nadrobię tę książkę, bo na pewno nie chcę jej skreślić tak od razu.
     Kolejna książka przeczytana do połowy to "Dawca", którego nie skończyłam czytać z jednego powodu - brakło mi czasu. Skończę ją jednak na dniach, no ale do maratonu dopisać jej już nie mogę. Na pewno na Instagramie (@la.lua) dam Wam krótko znać, co o niej myślę.


Książki, których nie zaczęłam


bookathon 2017, blogger, książki, wyzwanie czytelnicze, Zjawa, Dawca, Graficzna podróż, Zakonnice odchodzą po cichu, Życie Pi

    Zdecydowałam się na "Zjawę", bo nie wiedziałam, jaką książkę mogę przyporządkować pod ekranizację. Chciałam "Osobliwy dom pani Peregrine", ale akurat wszystkie egzemplarze były wypożyczone w bibliotekach. Nie jestem teraz pewna czy kiedykolwiek zapoznam się z akurat tym utworem Michaela Punke'a. Jakoś nie ciągnie mnie do tej książki czy też filmu. Może z czasem się to zmieni.
     Jeśli chodzi o "Graficzną podróż", to już kiedyś ją zaczęłam i nawet skończyłam. Uwielbiam Rudego, więc książka o nim musiała być świetna. Wybrałam ją do bookathonu, bo tak naprawdę, to była jedna biografia, jaką miałam pod ręką.




     Moja pierwsza próba z bookathonem nie wyszła za dobrze, ale nie załamuję się. W kolejnym takim maratonie na pewno wezmę udział i mam nadzieję, że kategorie bardziej mi podpadną do gustu, bo tym razem miałam mały problem z wyborem książek. Mimo wszystko to była fajna zabawa, choć mało w niej uczestniczyłam.

A Wy braliście udział w BookAThonie?
Jak Wam poszło? 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.

Copyright © 2017 Borenium - Books and good tea , Blogger
|| Dostosowanie: Klaudia