Nieśmiertelni - nie tego się spodziewałam

    Wampiry - istoty nieśmiertelne, niedostępne i może przez to tak bardzo pożądane. Parę lat temu i ja należałam do grupy zakochanej w tych stworzeniach. Tak, czytałam wszelkie książki do jakich miałam dostęp, oglądałam filmy oraz zanudzałam niektórych ciągłym gadaniem o nich. Z czasem [na szczęście] mi przeszło. Ostatnio, szukając pewnej książki, natknęłam się na kuszące promocje. Książki były dosłownie za grosze. Przejrzałam i wybrałam kilka tytułów. Wśród nich znalazła się książka o istotach nieśmiertelnych. Dowiedziałam się, że jest to zbiór opowiadań o tytułowych istotach. Kiedyś czytałam podobną książkę i przypadła mi do gustu. Myślałam, że z tą będzie podobnie.

książka, recenzja, Nieśmiertelni, wampiry, opowiadania,


Informacje podstawowe
Tytuł: Nieśmiertelni. Miłosne opowieści wampiryczne
Autorzy: Rachel Caine, Kristin Cast, Claudia Gray,
 Nancy Holder, Tanith Lee, Richelle Mead,
Cynthia Leitich Smith, Rachel Vincent
Wydawnictwo: Książnica
Ilość stron: 304

Oczekiwania..

     Myślałam, że będzie to coś w stylu Świata Nocy autorstwa Lisy Jane Smith. Tak mi się jakoś skojarzyło, no wiecie - wampiry, śmiertelnicy, kilka opowiadań. Świat Nocy bardzo przypadł mi do gustu i sądziłam, że z Nieśmiertelnymi będzie podobnie. W książce jest 8 opowiadań, więc powinno być w czym wybierać. Liczyłam, że przynajmniej połowa mnie zafascynuje i uznam, że książka spełniła moje oczekiwania.

...kontra rzeczywistość.

     W rzeczywistości jednak było inaczej. Owszem, fakt, że jest wiele opowiadań daje jakąś różnorodność. I to chyba jedyne spełnienie moich oczekiwań. Ze wszystkich ośmiu opowiadań jedynie dwa wciągnęły mnie do tego stopnia, że zaskoczył mnie fakt, iż tak szybko się skończyły. Ba! Nawet dobrze się nie zaczęły, a tu już koniec i początek zupełnie innego. Miałam wrażenie jakbym czytała kawałek książki, taki dłuższy początek, by przekonać się czy mnie wciągnie. Jeśli powstałyby kontynuacje opowiadań, które przypadły mi do gustu, chętnie bym po nie sięgnęła. Co z pozostałymi? Cóż, nie przekonały mnie do siebie, a niektórych w ogóle nie zrozumiałam. Miłym zaskoczeniem dla mnie był wstęp napisany przez Phyllis Christine Cast, w którym kobieta stara się rozgryźć jak to jest z tymi nastolatkami i wampirami.

Podsumowując

     Mimo że książka nie spełniła moich oczekiwań i zawiodłam się, to nie żałuję podjętej decyzji o kupnie. Nie mam w zasadzie czego żałować, bo kosztowała mnie taniej niż bilet na komunikację miejską. W czasach gdy byłam jeszcze zauroczona nieśmiertelnymi istotami, książka z pewnością przypadłaby mi do gustu. Dlatego też myślę, że osoby, które lubią te wampiryczne klimaty nie rozczarują się. Ja jednak stwierdzam, że to już nie dla mnie i książka po przeczytaniu jedynie zdobi półkę.

Mnie książka rozczarowała, a Wy mieliście z nią styczność?
Lubicie te wampiryczne tematy?




27 komentarzy:

  1. Ja ostatnio właśnie polubiłam książki o takiej tematyce, ale tej jeszcze nie czytałam :D <3

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej książce, ale nie czytałam Wydaje się być fajna to może się skuszę :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja osobiście nie przepadam za wampirami. Fascynują mnie bardziej czarnoksiężnicy i inne, dziwne istoty :)
    Zależy też, jakim językiem jest książka napisana. Przestępnym, "ogarniętym". Takie książki miło się czyta :)


    Będzie mi bardzo miło, jeżeli zajrzysz na mojego bloga :)
    INNA MYŚL

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja koleżanka ostatnio próbowała mnie przekonać do książek o tej tematyce, jednak do mnie to jakoś nie przemawia.
    Chyba wolę słodkie wyciskacze łez :D

    Pozdrawiam serdecznie,
    http://realweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie czytałam tej książki. Ogólnie nie przepadam za opowiadaniami o wampirach ;)

    Pozdrawiam ♥
    mypastel-garden.pl [klik]

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka razy obił mi się o uszy tytuł tej książki.

    Pozdrawiam!
    ✿dalena-blog.blogspot.com✿

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy o niej nie słyszałam. Ostatni raz kiedy miałam styczność z wampirami to było za czasów gimnazjum. Teraz jakoś mnie do nich nie ciągnie :) Bardzo fajnie napisałaś tą recenzję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet o niej nie słyszałam. ;)
    Kurczę, a ja nadal czekam na recenzję ''Kwiatów na poddaszu'', albo chociażby jakąś wzmiankę o nich. Na instagramie już tak dawno dodawałaś zdjęcie nich (5 miesięcy temu!)z dopiskiem, że będzie recenzja. Gdzie ona jest? :'(

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jej, nie wascynują mnie wampiry itp...

    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, kiedyś miałam świra na punkcie książek o tematyce fantastycznej..
    Ale także mi przeszło :D
    Owej książki nie czytałam :)

    miiszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. nie, ja nie lubię takich książek o wampirach :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie moja tematyka, jednak słyszałam od koleżanek dużo pozytywnych opinii o tej książce :D
    http://imagine-day.blogspot.com/- KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  13. O Matko! Ja kocham wampiryczne tematy! Haha mam tak jak Ty kiedyś :3
    Ale jeśli mam być szczera to samymi wampirami się nieco znudziłam i polubiłam książki typu "Jestem numerem 4" albo "Dary Anioła" (moja wieczna miłość). Moja przyjaciółka czytała tę książkę i jej zupełnie się nie spodobała mimo, że sięga po wszystkie książki z wampirami. Myślę, że to zależy od osoby czy jej się spodoba czy nie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie fascynowały mnie wampiry, więc prawdopodobnie ta książka nie spodobała mi się ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam. Większość książek o wampirach wydaje mi się taka naciągana.

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!




    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce :)
    ✿WIKA BLOG✿

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog! Podziwiam Cię, że tak dużo wiesz na temat jego prowadzenia i dostosowywania wyglądu. Ja dopiero zaczynam blogować i mam mnóstwo pomysłów na to, jak w przyszłości miałby wyglądać mój blog, ale niestety mam duże problemy z ich zrealizowaniem (wciąż jestem na bakier z wszelkimi Twoimi radami:/) Ale nie poddaję się i ciągle próbuję polepszyć jakość bloga. Pozdrawiam i oczywiście obserwuję:)

    http://everydaylifebypaula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Wampiry w roli głównej? Tylko Błękitnokrwiści. Jest to jedyna seria, która pochłonęła mnie całkowicie. Świetni bohaterowie, cała fabuła zaskakująca i oryginalna. Jeżeli jeszcze nie czytałaś, a miałabyś ochotę, to szczerze polecam :)

    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam parę lat temu Błękitnokrwistych - świetna seria! Pamiętam, że bardzo bardzo mnie pochłonęło i nie nadążałam wypożyczać kolejnych części :)

      Usuń
  19. Muszę ją przeczytać. Jeśli lubisz książki i filmy zapraszam do mnie :)
    http://books-filmsreviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Wampiry i nastolatki to połączenie niestety nie dla mnie, ale jeśli lubisz groźne wampiry, to mogę Ci polecić rewelacyjne książki Jaspera Kenta. Jest pięć części, niestety w Polsce zostały wydane jedynie dwie z nich. Pierwsza to "Dwunastu", a druga "Trzynaście lat później". Wszystko dzieje się w carskiej Rosji. Ja nie mogłam się oderwać.
    Pozdrawiam!

    Ravi Ollie
    -----------------------
    the raviollies

    OdpowiedzUsuń
  21. Mnie raczej takie klimaty nie kręcą. Jedyną książką, którą przeczytałam o wampirach były "Pamiętniki wampirów". Ogólnie książki z motywem wampirów ciężko mi się czyta :(

    http://odcenzurowane.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie słyszałam o tej książce i nie sądzę, że kiedyś się za nią zabiorę, bo mimo że uwielbiam fantasy, to tematyka związana z wampirami totalnie mnie nie kręci :/ bardzo ciekawa recenzja :D
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Książka w sam raz dla mnie,świetna recenzja :)
    MÓJ BLOG-KLIK
    BLOG KOLEZANKI-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Wampiry jakoś nigdy mnie do siebie nie przekonały, chociaż w małych ilościach w książkach Sapkowskiego da się je nawet ścierpieć :)
    Mój blog ---> klik

    OdpowiedzUsuń
  25. Od jakiegoś czasu często odwiedzam tanie księgarnie - pełno tam fantastycznych perełek za niewielkie pieniądze - i właśnie natrafiłam w jednej z nich na tę książkę, teraz wiem żeby po nią nie sięgać, choć na początku byłam zaintrygowana :)
    Zapraszam też do mnie.Klik.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie czytałam tej książki ale wydaje się być ciekawa :3

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.

Copyright © 2017 Borenium - Books and good tea , Blogger
|| Dostosowanie: Klaudia