Jaka jest "Tajemnica wyspy Flatey"? Ja już wiem, a Ty?

"Trzymasz w dłoni nietypowy kryminał, łączący w sobie elementy powieści detektywistycznej i liczne nawiązania do świata dawnych wikingów. 

     Właśnie to wyróżnione na odwrocie zdanie skusiło mnie, by zdecydować się i sięgnąć po "Tajemnicę wyspy Flatey". Miałam spore oczekiwania, bo nie dość, że kryminał to jeszcze nawiązania do mitologii nordyckiej. Głównie to drugie do mnie przemówiło, bo uwielbiam takie sprawy. Zaczęłam czytać tą cieniutką książeczkę i co się okazało?

Tajemnica wyspy Flatey, fajny kryminał, lekki kryminał, wikingowie, mitologia nordycka,Editio black

     Flatey to malutka wyspa w Islandii, na której życie jest spokojne, a czas płynie powoli. Piękne widoki i zapach morza - sama chętnie udałabym się w takie miejsce! Lecz nic nie trwa wiecznie, a tą sielankę przerywa odnalezienie zwłok przez miejscowych. Na Flatey przybywa Kjartan, którego zadaniem jest najpierw zdobycie informacji, kim jest ofiara, a następnie odkrycie przyczyny śmierci. Sprawa na pierwszy rzut oka może wygląda na łatwą, ale uwierzcie - z każdą chwilą pojawiają się coraz większe komplikacje. Nieoczekiwanie ważnym elementem zagadki staje się średniowieczny zbiór sag o dawnych wikingach - Flateyjarbók. Co ta stara księga ma wspólnego ze znalezionymi zwłokami?

Tajemnica wyspy Flatey, fajny kryminał, lekki kryminał, wikingowie, mitologia nordycka,Editio black

     Sięgnęłam po książkę z wielkimi oczekiwaniami, bo wiecie: zabójstwo, urocza wysepka, nawiązania do starych sag. Zaintrygowało mnie takie połączenie i liczyłam na wciągającą i szybką lekturę - książka ma zaledwie 252 stron. "Tajemnica wyspy Flatey" może i taka się okazała, ale jednak czuję pewien niedosyt. Czegoś mi brakuje po przeczytaniu jej. Spodziewałam się chyba bardziej krwawej książki, z większą ilością zbrodni, a to, co otrzymałam to po prostu lekki kryminał, którego akcja ma swoje spokojne i ciągle takie same tempo. Podczas czytania coraz bardziej zagłębiamy się w przeszłość bohaterów i odkrywamy tajemnice wyspy, a jako że Flatey jest malutka, nic nikomu nie umyka.

Tajemnica wyspy Flatey, fajny kryminał, lekki kryminał, wikingowie, mitologia nordycka,Editio black

     Miejsce akcji opisane jest szczegółowo, a wielkim plusem jest fakt, że taka wyspa istnieje naprawdę i można zobaczyć zdjęcia, które w pewnym stopniu odzwierciedliły moje wyobrażenie. Osobiście zostałam oczarowana Flatey i zapragnęłam kiedyś zobaczyć to na własne oczy. Jeśli chodzi o bohaterów to jestem w szoku, bo żaden mnie nie zirytował! To jest już jakieś osiągnięcie, ponieważ w większości książek zawsze znajdzie się ktoś taki, kogo mam ochotę unicestwić. Tutaj tak nie było, więc moje nerwy zostały oszczędzone. 😅

Tajemnica wyspy Flatey, fajny kryminał, lekki kryminał, wikingowie, mitologia nordycka,Editio black

     W opisie było wspomniane coś o nawiązaniach do świata dawnych wikingów. A jako że lubię takie mitologiczne kąski w książkach, ucieszyłam się z tego faktu i narobiłam troszkę nadziei. Niestety w praktyce nie wyglądało to tak, jak liczyłam, że będzie. Okazało się, że te nawiązania, to tak naprawdę fragmenty opowieści o Flateyjarbók'u, a następnie odpowiedzi na pytania z niego zawarte po każdym skończonym rozdziale. Na samym końcu książki znajduje się dodatek od autora - fragmenty "Sagi wikingów jomskich", o których wcześniej wspominane było w treści.



     "Tajemnica wyspy Flatey" jest przyjemną lekturą na kilka wieczorów. Zwłaszcza takich, jak występują ostatnio: chłodne i deszczowe. Książkę czytało się przyjemnie - nawet jeśli nie było większych ochów i achów. Po prostu taka lekka lektura przed snem. Myślę, że będzie fajnym wyborem, jeśli ktoś chce znów wczuć się w klimat kryminałów, a nie chce od razu sięgać po coś bardzo krwawego. Przyjemnie wspominam czytanie, ale myślę, że drugi raz po nią nie sięgnę. No na pewno nie w bliskiej przyszłości.

Lubicie lekkie kryminały czy wolicie bardziej brutalne?
Ps. Koniecznie wyszukajcie sobie, jak wygląda wyspa Flatey! Przeurocza 😍




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.

Copyright © 2017 Borenium - Books and good tea , Blogger
|| Dostosowanie: Klaudia