Miasteczko Darkmord - miejsce tylko dla odważnych

Miasteczko Darkmord, horror dla młodzieży, książka, fantastyka, recenzja

     Moje postępy czytelnicze w tym roku są okropne. Mam jednak nadzieję, że z czasem będzie coraz lepiej i w grudniu będę mogła z dumą powiedzieć, iż osiągnęłam wyznaczony cel. Po przeczytaniu "Frankensteina", który bardzo mnie wymęczył, w tym miesiącu chcę zapoznać się z jakimiś lżejszymi książkami. Kiedy tylko przyszło do mnie "Miasteczko Darkmord", przeczytałam opis i zobaczyłam jak wygląda - od samego początku miałam przeczucie, że to będzie idealna książka na ten miesiąc. Nie myliłam się! 😃

Miasteczko Darkmord, horror dla młodzieży, książka, fantastyka, recenzja

Informacje podstawowe
Oryginalny tytuł: Darkmouth
Autor: Shane Hegarty
Rok wydania w Polsce: 2017 
Ilość stron: 383
Wydawnictwo: Znak

Miasteczko Darkmord, horror dla młodzieży, książka, fantastyka, recenzja, ilustracje

     Darkmord to malutkie miasteczko, które na mapach zawsze jest źle zaznaczone. Mieszkańców jest około 6 tysięcy, a na miejscu znajdziecie szkołę, kamienistą plażę, gabinet dentystyczny, a nawet lody w porcie. Ta urocza i, mogłoby się zdawać, spokojna mieścina ma swoją mroczną tajemnicę. Jest ostatnim miejscem na ziemi, które odwiedzają Legendy - stworzenia ze Skażonej Strony nazywane przez miejscowych potworami. Na szczęście w obronie ludzkości stają Łowcy Legend, a Finn ma niedługo oficjalnie zostać jednym z nich. Jednak czy aby na pewno tego chce?

Miasteczko Darkmord, horror dla młodzieży, książka, fantastyka, recenzja, ilustracje

     Książka jest lekko napisana, szybko się czyta i nie ma chwili na nudę. Wciągnęła mnie i bardzo chciałam wiedzieć co się wydarzy. Zwłaszcza pod koniec, bo im mniej stron zostawało, tym bardziej mnie wciągało i nie mogłam aż wysiedzieć na miejscu - no musiałam poznać zakończenie i już! Polubiłam głównego bohatera, choć miałam lekkie obawy, kiedy dowiedziałam się, że ma zaledwie 12 lat. Potem jednak nie myślałam za wiele o tym i okazało się, iż nie potrzebnie zawracałam sobie głowę sprawą z wiekiem. W książce pojawia się też tajemnicza Emmie. Powiem Wam, że od samego początku wydawała mi się podejrzana i jakoś jej nie ufałam. Jedyną irytującą mnie postacią był przez pewien czas tata Finn'a, który uważał, że za każdym razem ma rację (nawet jeśli jej nie miał), jest zawsze najlepszy i nigdy nie popełnia błędów. Nie przepadam za takimi ludźmi, więc i jego nie polubiłam. A jaka ja byłam dumna, kiedy okazało się, że moje przypuszczenia co do osoby, która pomaga potworom, okazały się słuszne! 

Miasteczko Darkmord, horror dla młodzieży, książka, fantastyka, recenzja, ilustracje

     "Miasteczko Darkmord" to nie tylko tekst, ale i cudowne ilustracje, w których jestem zakochana. Kocham książki z takimi dodatkami, a w tej było ich tak wiele, że aż od razu ta trafiła na moją listę ulubionych. Dzięki obecności rysunków łatwiej jest wyobrazić sobie wygląd broni, potworów czy nawet i sytuacji, które właśnie się rozgrywają. Dodatkowo zaczernione brzegi nadają książce mrocznego i tajemniczego wyglądu. A czy wspomniałam może o mapie? Każdy czytelnik wie, że zazwyczaj to wyznacznik dobrej książki. I tak też jest w tym wypadku! 😃

Miasteczko Darkmord, horror dla młodzieży, książka, fantastyka, recenzja, ilustracje

     Czytając tę książkę spędziłam naprawdę miło czas. Była to przyjemna lektura na rozluźnienie. I nawet nie wiecie w jakim szoku byłam, że to już koniec. Zakończyło się w takim momencie, że człowiek ma ochotę od razu sięgnąć po kolejną część. Teraz pozostaje tylko czekać na drugi tom "Miasteczka Darkmord". Mam nadzieję, że wydawnictwo się postara i wyda kolejną część 😉


Znacie może Miasteczko Darkmord?
Co sądzicie o takich ilustracjach w książkach?




Hej, hej! Wyjątkowo dla Was mam specjalny kod rabatowy, dzięki któremu kupicie powyższą książkę tańszą o 33%! Zainteresowani? Wpadajcie więc na stronę wydawnictwa Znak (klik prosto do książki) i w koszyku zamówienia wpiszcie Darkmord 😊





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.

Copyright © 2017 Borenium - Books and good tea , Blogger
|| Dostosowanie: Klaudia