wtorek, marca 22, 2016

Jak ruszyć tyłek? 5 sposobów na motywację

     Hej, hej, hej! Witam Was w ten marcowy dzień. Ależ ten czas leci! Po drodze tutaj zgubiłam gdzieś luty, nikt go czasem nie znalazł? Ten ostatni czas to była taka walka myśli. Z jednej strony miałam mega ochotę rzucić to wszystko, wyjść z Internetów i wyjechać do Ameryki sadzić ananasy. Z drugiej jednak, jakiś denerwujący i piskliwy głosik dał mi do zrozumienia, że to nie będzie dobry pomysł. Wiecie dlaczego? Nie lubię ananasów. Ale, ale! Do rzeczy.. posłuchałam głosiku i postanowiłam wrócić. Dziś. Teraz. Z pięcioma sposobami na zmotywowanie się.

Zaczynamy!

organizacja, jak się zorganizować, kalendarz, zegarek, vintage, drewno, herbata, poradnik


    Zmotywowanie się - jak to pięknie i obiecująco brzmi. W Internecie roi się od takich poradników, ale jaka jest prawda? Żaden nie działa w 100%. Dlaczego? To proste: każdy z nas jest inny, każdy ma inne podejście i każdy musi znaleźć swój własny sposób na zmotywowanie się. Ja jestem nadal na etapie szukania. Coś co raz zadziała, nie zawsze pomaga innym razem. Z nutką obawy chciałam przedstawić Wam dziś moją krótką listę rzeczy, które zmotywowały mnie choć na moment.

5 sposobów na zmotywowanie się

  • listy rzeczy do zrobienia - taki błahy i typowy przykład, ale trochę motywuje. Staram się stworzyć listę rzeczy do zrobienia, np. w danym tygodniu, ale nie zawsze realizuję wszystkie punkty. Jeśli wykonam połowę z nich to i tak jest dla mnie mały sukces. Wtedy wiem, że nie poświęciłam całego czasu na oglądanie seriali, nudzenie się czy inne "nic nierobienie". Niezrealizowane punkty, jeśli mogę, to przepisuję na kolejny tydzień i staram się nadrobić to.
  • gra w życie -  zapisywanie na kartkach może nie należy do najwygodniejszych. Jest jednak coś, co zawsze mamy przy sobie i z czym się nie rozstajemy - telefon. Warto pogmerać w dostępnych aplikacjach i znaleźć coś dla siebie. Dla lubiących gry fajnym pomysłem jest aplikacja Habitica, o której poczytać możecie na blogu jestrudo.pl - [tu dokładnie]
  • małe cele i nagrody - na początek nie ma co się rzucać na głęboką wodę. Zamiast stawiać sobie wielki cel, czasem lepiej postawić na kilka mniejszych. Fajnym pomysłem jest nagradzanie własnej osoby za wykonanie zadania. Nie musi to być od razu dom czy samochód! Ale dodatkowym odcinkiem serialu, czy tabliczką czekolady nikt jeszcze nie pogardził. Plus pomyślcie tak: im więcej mniejszych i wypełnionych celów, tym więcej nagród.
  • zazdrość najlepiej Cię zmotywuje  - czy przeglądając piękne zdjęcia na Instagramie, oglądając filmiki albo czytając o sukcesach innych nie macie czasem myśli w stylu: "O jaaa, ale super. Też tak chcę!". Nie wiem jak Wy, ale jak ja zobaczę coś takiego, pomyślę sobie ile jakaś osoba włożyła w to pracy i jakie są efekty, to aż mam ochotę wstać i zmieniać świat. No dobra, może nie od razu cały świat, ale jakąś małą cząstkę w swoim życiu to i owszem. Dostaję (zazwyczaj tymczasowej) energii do działania i czuję się troszkę zmotywowana.
  • weź udział w wyzwaniu - wspominając Instagram, w ostatniej chwili przypomniałam sobie jeszcze jeden sposób. Ostatnio dużo, dużo czasu spędzam na insta i w tej sferze z książkami zaobserwowałam pewną modę (?) na robienie wyzwań fotograficznych. Na pewno nie tylko tam są takie rzeczy. Kiedyś brałam udział w jednym i, może i troszkę, mnie to zmotywowało.  



     Tak jak pisałam wcześniej - musicie sami znaleźć sposób na zmotywowanie siebie. Uważam, że wystarczą dobre chęci (czasem bardzo, bardzo dużo), a osiągnie się cel. Ja, z natury leniwiec i to okropny, mam wielkie trudności z jakąkolwiek organizacją. Gdyby tak policzyć, to w ciągu roku może z jeden miesiąc udaje mi się być zorganizowana. Także widzicie, walczę i próbuję wielu sposobów. Wam też mogę to poradzić.

A jak jest z Wami? Jesteście zorganizowani?
Czy może należycie do mojego gatunku leniwca?  
Koniecznie dajcie znać!






13 komentarzy:

  1. Staram się motywować siebie na wszelkie możliwe sposoby. Nie zawsze przynoszą one oczekiwany skutek, ale czasem wypalają, z czego jestem zadowolona :)

    http://inna-mysl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm czasem taka przerwa, nawet krótka sprawia, że człowiek w końcu może się zastanowić nad otaczającym go światem, a te sposoby na zmotywowanie się są na prawdę świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam ananasy! :D
    Ogólnie jestem zorganizowana, ale ostatnio studia mnie trochę przytłaczają co powoduje, że jestem rozlazła :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem zorganizowana, no przynajmniej po części, ale muszę, bo inaczej bym po prostu nie wyrobiła. Powiedzmy sobie szczerze, wracając codziennie ok. 17/18 mam już mało czasu, a uczyć się muszę, więc organizacja to naprawdę połowa sukcesu. Co do zmotywowania, to na mnie najlepiej działa zazdrość. Może to niekoniecznie dobre i hmmm zdrowe, ale tak jest. Kiedy widzę, że komuś coś się udało to od razu mam w sobie takie coś, co daje mi takie "kopa w tyłek" i muszę być lepsza. Tak, to raczej nie jest zdrowe... Ale przynajmniej skuteczne!
    www.wiki-ng.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja staram się być zorganizowana jednak nie zawsze to wychodzi

    POZDRAWIAM:)
    SZALONE-TRYBUTKI

    OdpowiedzUsuń
  6. Na mnie żaden ze sposobów zmotywowania się, jakie są w internecie, nie działają. Ehh, ale na szczęście czasem ruszę tyłek i zmotywuję się. ;)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyzwania są świetne, zawsze mnie motywują :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja motywacja jest zazwyczaj krótkotrwała... Staram się organizować wszystko, ale czasem nie wychodzi wszystko dokładnie tak jak chciałam. Ale z każdym razem staram się wymyślać, lub zmieniać jakieś metody i wtedy wszystko idzie zgodnie z planem ;)
    http://hipidaka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. mi bardzo pomaga planowanie rzeczy w plannerze i odhaczanie wykonanych zadań z listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chodzi o mnie to nie mam problemu z organizacją z motywacją czasem gorzej ale ostatnio jest nawet dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne pomysły!

    Zapraszam do mnie na nowy post! Jeśli Ci się spodoba - skomentuj lub zaobserwuj, by być na bieżąco! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    OdpowiedzUsuń
  12. Dobre są te sposoby na zmotywowanie się. Dobrze to ujęłaś. Mnie najbardziej motywuje zazdrość.

    OdpowiedzUsuń

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.