niedziela, stycznia 10, 2016

5 powodów, które przekonały mnie do Disqusa + linki

     Z rozpoczęciem nowego roku postanowiłam wprowadzić małą zmianę, która kusiła, oj kusiła już od dawna. Za każdym razem, gdy spotykałam to na innych blogach, powtarzałam sobie: Jutro zawitasz na Borenium. Czas sobie jednak płynął i ciągle odkładałam to na potem.  Chwilę po rozpoczęciu nowego roku pomyślałam, że czemu nie teraz? W końcu raz się żyje i podobno kto nie ryzykuje, ten nie zyskuje. Dzięki takiemu myśleniu, zdecydowałam się wreszcie wprowadzić Disqusa na bloga.

Dziś 5 powodów dlaczego zdecydowałam się na Disqusa, a jeśli nie wiesz czym on jest - nie martw się, szybko się dowiesz i może przekonasz. Zapraszam!

Disqus, komentarze, blogger, co to disqus

~ Czym jest Disqus? ~


     Krótko pisząc: Disqus to system komentarzy, którego używanie jest darmowe i zawitał już na wielu stronach (nie tylko na blogach). Jego instalacja i obsługa jest bardzo prosta, a korzystanie z niego wymaga podania jedynie maila. Wybierając go, rezygnujemy z systemu, który oferuje blogger. Czy warto? Oto argumenty, które przekonały mnie do korzystania z Disqusa:


~ 5 razy tak dla Disqusa ~

  •    Powiadomienia o odpowiedzi na komentarz - to jest jeden z głównych powodów, dlaczego zdecydowałam się na Disqusa. System bloggera, jest spoko, ale ma jedną wielką wadę: nie wiemy czy ktoś odpowiedział na nasz komentarz czy też nie. Niby jest funkcja Powiadamiaj mnie, ale wtedy dostajemy powiadomienia o każdym nowo dodanym, a takiego spamu chyba byście nie chcieli, prawda? Disqus ma to bardziej ogarnięte i powiadomienia na pocztę dostajemy tylko wtedy, kiedy ktoś napisze odpowiedź na nasz komentarz.
  •    Możliwość edytowania komentarzy - na pewno kojarzycie takie przypadki, kiedy w komentarzach dostajecie wielki spam, np zaproszenie na bloga dłuższe niż cały tekst, zachęta do rozdania, konkursu, obserwacji itp.. W Disqusie podoba mi się funkcja usuwania, a w gorszych przypadkach blokowania konkretnych osób, które, dla przykładu, ciągle spamują tym samym na naszym blogu.
  •    Wygląd tego systemu komentarzy przypadł mi do gustu i także zdecydował o zmianie. Moim zdaniem będzie pasował pewnie do wszystkich blogów, a dodatkowo jest prosty w obsłudze i instalacji na bloga.
  •    Dużym plusem jest też możliwość oceniania konkretnych komentarzy i wyróżniania ich, a dodatkowo w swoich opiniach zamieszczać można obrazki/zdjęcia.


~ Pomocne linki ~ 

     Jeśli skusicie się na instalację tego systemu komentarzy, to dla ułatwienia zostawiam Wam cztery krótkie instrukcje, które mogą się przydać na początek: 



     Moje plany to przetestowanie Disqusa przez jakiś czas. Myślę, że za parę tygodniu dam Wam znać, czy nadal jestem zauroczona tym systemem. Ukrycie liczę, że się nie zawiodę.
     Do Was też mam prośbę: Nie bójcie się Disqusa! Nie chodzi już o wprowadzanie go na bloga, a o komentowanie. Z doświadczenia wiem, że ludzie boją się zmian i pewnie, gdy tylko zobaczą inny system komentarzy niż bloggera to rezygnują. Uwierzcie: nie ma się czego bać.


Znacie Disqusa? Może macie go u siebie?
Co o nim sądzicie? 
 



1 komentarz:

  1. Bardzo fajny post dziękuję! Też zainstaluję Disqusa na swoim blogu. Czekam na więcej postów o organizacji i blogowaniu :* POzdrawiam Laila
    lailaaas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.