niedziela, grudnia 21, 2014

Przerwa świąteczna - co robić?

 Rozpoczęła się już przerwa świąteczna, co oznacza wiele wolnych dni.  Ja zazwyczaj marnuje ten czas na nic szczególnego i leżę w łóżku z laptopem. Już mnie samą zaczyna to denerwować. Uznałam więc, że moje noworoczne postanowienie zacznę realizować trochę wcześniej i mam zamiar na początek zmniejszyć tego lenia, a potem może i go wyeliminować. Haha nie, takiego optymizmu to ja nie posiadam.
  Odliczając święta to mamy jakieś 2 tygodnie wolnego. 14 dni na realizowanie planów. 336 godzin, których najlepiej nie marnować i  20160 cennych minut. Wyobrażacie sobie co w tym czasie można zrobić? Po odliczeniu snu i innych obowiązków, które musimy wykonać to i tak zostaje nam wiele wolnego. Jesteście świadomi tego, co można zrobić w ciągu tylu dni? 
   By dobrze go wykorzystać postawiłam sobie 4 główne cele do zrealizowania: zająć się blogiem, zrobić wielkie porządki, popracować nad paroma projektami i oczywiście odpocząć. Mam nadzieję, że mając te 2 tygodnie wolnego zdołam to wszystko zrealizować. Co jednak Wy zamierzacie robić przez te wolne dni? Dla tych co nie mają pomysłów postanowiłam podrzucić dziś parę propozycji.
     1. Przeczytaj coś - w ciągu szkoły ciężko jest znaleźć czas na przeczytanie jakiejkolwiek książki. Warto więc nadrobić to w wolne dni, takie jak właśnie przerwa świąteczna.

     2. Obejrzyj film - podobny przypadek jak z książkami. Fajnym pomysłem będzie zrobienie sobie seansów filmowych i nadrobienie tego co nas ominęło. 

     3. Spotkaj się z kimś - wolne dni wcale nie oznaczają ciągłego siedzenia w domu. Warto zadzwonić do kogoś, z kim widzieliśmy się dawno temu i nadrobić stracony czas.

     4. Posprzątaj - skoro święta to każdy sprząta, ale czy na pewno? Kiedy ostatnio układaliście w szafie albo zaglądaliście do szuflady pod łóżkiem? A co ze szkolnymi rzeczami? Mogę się założyć, że w książkach są jakieś niepotrzebne kartki, w piórniku liściki bądź wypisane długopisy - no i ołówek też prosi się o zastruganie. A plecak/torba? U mnie zawsze znajdzie się jakiś zaginiony długopis i pełno biletów z busa. Myślę, że przyjemnie byłoby w nowym roku otworzyć szafę i nie bać się o zasypanie lawiną ubrań oraz pójść do szkoły z plecakiem bez biletów sprzed dwóch miesięcy. 

     5. Poucz się - nie, nie, nie - to nie żadne żarty. U mnie oceny jeszcze nie wystawione, a przez ten wolny czas można wiele zapomnieć. Szkoda byłoby przyjść i dostać stopień z jakiegoś przedmiotu, która obniży nam ten śródroczny. Może warto więc poświęcić tą godzinę dziennie na zajrzenie do zeszytu i przypomnienie, bądź nadrobienie ostatnich lekcji. 

     6. Zajmij się blogiem - najlepsze zostawiłam na koniec - odkąd zaczęła się szkoła na pewno wiele razy spotykaliście się z tym, że Wasza ulubiona blogerka przeprasza za nieobecności, bo jest zawalona nauką albo co gorsza Wam samym to się zdarzyło. Mogę Was spokojnie zapewnić, że przez najbliższe dwa tygodnie szkoły nie ma, więc ten problem wydaje się rozwiązany. Nie ma na co czekać - to najlepszy czas na nadrobienie zaległości w blogowaniu: napisanie wpisu, przeczytanie zaległych postów, poszerzenie listy czytelniczej, a może i posprzątanie jej, tak jak kiedyś radziłam? Dodatkowo jeśli martwicie się, że z powrotem szkoły znów będzie brakować Wam czasu, możecie już teraz się na to ubezpieczyć. Wystarczy napisać parę wpisów na zaś, zapisać je i trzymać w wersjach roboczych. W kryzysowych sytuacjach wystarczy tylko wejść, dopisać z dwa zdania i opublikować. 


Mieliście już jakieś plany, czy może dopiero teraz na coś wpadliście? 
A może w ogóle nic nie zamierzacie robić poza odpoczywaniem?

 -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -
INNY ŚWIĄTECZNY POST:
-  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -



31 komentarzy:

  1. Ja mam mnóstwo książek do przeczytania,w tym dwie lektury, więc czytanie wcale nie pójdzie jakoś szybko ;) Poza tym kilka filmów również na mnie czeka! A blog to już w ogóle, mam nadzieję, że będę miała wystarczająco czasu, by często się na nim odzywać :)
    Uwielbiam te drobne zmiany w Twoim szablonie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę miłego czytania, oglądania no i oczywiście oby czasu starczyło na wszystko inne! :)
      Dziękuję bardzo :) Ucieszyłam się, że ktoś zwrócił na nie uwagę.

      Usuń
  2. ja mam zamiar zrobić generalne porządki w szafach i zrobić przemeblowanie w pokoju, może się spotkam z koleżanką podstawówki i oczywiście będę odpoczywać :) a 28.12 wybieram się na 18 przyjaciółki^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zazwyczaj w wolnej chwili dużo czytam,zajmuje się blogosferą - komentuje,tworze posty,jeżdżę na stajnie do swoich czterech kopytek to jest dla mnie najlepsza forma odpoczynku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czytać,ale ostatnio coś mi nie idzie.W wolnej chwili zajmuje się blogiem lub zajmuje się destrukcją mojego dziennika :)
    kolorowe-chmury.blogspot.com-KLIK Wesołych Świąt :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się przydał taki post! Jestem takim typem jak Ty, czyli najchętniej całymi dniami leżałabym w łóżku z laptopem... ja najczęściej wybieram opcje pierwszą

    viicky-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Najchętniej to oglądałabym cały czas filmy, ale później będę się czuła winna że nic nie zrobiłam. Nic się nie pouczyłam, a matura się sama nie zda.. Taka logika.. Z książkami jakoś dogadać się nie mogę. Bloga piszę najczęściej w nocy bo jakoś wtedy nachodzi mnie wena, hah ok pozdrawiam :)

    http://suenosavida.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pokój już posprzątany i torba też, teraz tylko trzeba nadrobić zaległości w Blogosferze i nadrobić książki, które leżą koło łóżka :)

    historianieskonczona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czytam w trakcie szkoły i w przerwach od niej :D Po prostu prawie cały czas :]
    Blogiem też postanowiłam się na nowo zająć, może teraz coś t tego wyjdzie?
    WESOŁYCH ŚWIĄT! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja sterta książek już czka na wolne ;)
    smilenecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiesz czego mi brakuje w Twoim wpisie? Zadbanie o siebie. To najlepszy czas na wszelkie kosmetyczne maziaje, które możemy na siebie nakładać. Odżywić włosy, poprawić cerę i wyglądać ładnie na powrót do szkoły. Między innymi to jest mój cel na te wolne, tak jak powyższe, wymienione przez Ciebie.

    http://inspiratium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetny pomysł! Że też na to nie wpadłam :)

      Usuń
  11. Dodałabym jeszcze jeden punkt w Twojej liście, a mianowicie: Rozwijaj swoje hobby.
    Teraz, gdy mamy wolne możemy wreszcie pobawić się w fotografa, porobić rękodzieła, czy co tam chcemy :3

    http://carrrolinax3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam wiele planów do zrobienia w tym czasie wolnym :D Jestem tak szczęśliwa, że w końcu mogę się wyspać, w spokoju poczytać no i coś upiec! ^^ Brakowało mi tego, bo nie miałam wogóle na to czasu ;))
    Powodzenia z twoimi postanowieniami :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ohh... w planach mam wszystkie twoje punkty! No, może jeszcze ruszenie się z łóżka i pójście na łyżwy, a jak spadnie śnieg może i na narty?


    ~ m y b l o g

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny wpis i do 4, 5 i 6 punktu mam zamiar się dostosować :) haha - w szafie porządek już zrobiłam, posta nowego już dodałam więc zostaję posprzątanie reszty pokoju, DUUUŻŻŻOOOO nauki i trochę komentowania :D a tak apropo to twój blog wygląda bardzo fajnie i miło się czyta :) obserwuję :)


    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysły na wykorzystanie tych wolnych dni naprawdę przydatne ;)

    Zapraszam do mnie - HELLO-WONDERFUL

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja w przerwę świąteczną na pewno chcę porządnie odpocząć ;) Miałam zamiar się uczyć, jednak myślę, że nic z tego nie wyjdzie ;D I pewnie będę zajmować się blogiem :)
    kikaa-blog.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja na pewno rozpoczęłam z efektami punkt pierwszy, bo od początku przerwy świątecznej wchłonęłam już dwie książki :* | lovebooks777.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to dopiero początek przerwy. Jeśli tak dalej pójdzie to na pewno z wielkimi efektami zaliczysz ten punkt. Obu tylko książek nie zabrakło ;)

      Usuń
  18. ja pewnie będę czytać i oglądać seriale :D
    pozdrawiam i życzę wesołych świąt :)

    ♥ V R N Q ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja będę realizowała wszystkie z powyższych puntów, no może za wyjątkiem 5 :)

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja teraz chcę zająć się blogiem i nauką ;)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny post ;) ja osobiście w święta najbardziej lubię odpoczywać i słuchać muzyki

    http://lifeagusi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. mi jak na razie te dni przelatują przez palce, co jest przykre...
    mam nadzieję że uda mi się wcześniej wstawać, (bo budzenie się o 11, 12- ogarnięcie się, itp. a o 15 robi się ciemno to nie jest zbyt dobry rozkład dnia)
    obudzę się, wstanę i patrzę, a tu już 15:00...
    a tak to chcę po prostu jak najlepiej wykorzystać ten czas, na czynności, na które nie mam czasu w szkolne dni :(
    wesołych świąt!
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wymieniłabym chyba te same 5 punktów- zgadzam się z Tobą w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja w wolnej chwili idę na spacer,ale zrealizuje też wszystkie punkty ,które wymieniłaś ;)
    http://rakonaopisuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Punkt czwarty zrealizowany dzisiaj :) Książkami się otoczyłam, więc nudno nie będzie plus trzeba się wybrać po jeszcze dwie lektury... A blogiem będzie trzeba koniecznie się zająć :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. zgadzam sie w 100%!

    Życzymy wesołych świąt!
    ♡ Twins Life. [KLIK] ♡

    OdpowiedzUsuń
  27. Wesołych Świąt!
    karabananyiopowiadanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Święta to dla mnie zawsze czas na nadrobienie zaległości w pisaniu notatek na zajęcia, poza tym - seriale. W tym roku zaplanowałam sobie South Park i Simpsonów :). Lubię też sobie pogotować trochę, ale od sprzątania to trzymam się na bezpieczną odległość :D

    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.