sobota, listopada 08, 2014

Pytania, na które najtrudniej odpowiedzieć

   Czasami w życiu przychodzi taki moment, kiedy na najłatwiejsze pytanie nie potrafimy wydusić ani słowa. Ja osobiście mam dwie możliwości takich sytuacji. Jedna z nich przytrafiła mi się w połowie tego tygodnia. To właśnie ona była takim bodźcem do napisania o tym dziś.

 Może opowiesz mi coś o sobie? 
Ewentualnie: "Opowiedz coś o sobie" 
   Nie wiem jak u Was, ale ja zawsze poproszona o to, mam pustkę w głowie. Nic nie przychodzi mi do głowy. Wtedy wydaje mi się, że jestem jednak bezwartościowym człowiekiem, bo nie potrafię powiedzieć parę słów o sobie. Ale problem wcale nie leży w tym. Raczej dotyczy on świadomości, że nie wiem co druga osoba może chcieć wiedzieć, bo pojęcie "opowiedz coś o sobie" jest bardzo ogólnikowe. Przykładowo: zacznę od swoich dobrych stron, osiągnięć itp to wyjdę na taką co się przechwala. Jak ukryję to i powiem, że nic ciekawego nie mam do powiedzenia, to wyjdę na osobę nie wartą uwagi. Też macie takie wrażenia?


O czym jest Twój blog?
To... o czym piszesz?
   Pytanie, które wręcz musi się pojawić, gdy ktoś dowiaduje się od Ciebie o blogu. Niby łatwe, proste i nic w nim nie wskazuje na trudną odpowiedź. A jednak! Niektórym może sprawić prawdziwe problemy - w tym na przykład mi. Spytana o to nie powiem, że jest o wszystkim (bo nie jest), ale też nie jest na jeden temat, więc jak tu w jednym krótkim zdaniu przedstawić o czym jest blog? A do tego zrobić to jeszcze w dobrym świetle. To jest dopiero coś!


Pytania te sprawiają, że nagle w mojej głowie jest pustka i brak słów. To one wprowadzają mnie w prawdziwe rozmyślanie nad odpowiedzią. W efekcie końcowym wydukam jedynie parę słów - niekoniecznie będących poprawnym zdaniem i szybko zmieniam temat. Tak. Tak to się można ze mną dogadać hah.

A jakie są Wasze najtrudniejsze pytania?

28 komentarzy:

  1. Ja także nie potrafię opowiadać o sobie. Nie umiem ułożyć zdań, aby złożyły się w spójną całość, mam problem z odpowiedzią.

    ITSLONELYTHINGS

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym miała wybrać takie pytania, które sprawiają mi największe trudności, pewnie również uwzględniłabym "Może opowiesz mi coś o sobie", ale również "O czym myślisz?". Może to głupie, ale zwykle mam w głowie taki bałagan, że nie potrafię powiedzieć co mi chodzi po głowie. A niby taki banał...

    http://onelittlesunbeam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jeszcze gorsze! Choć zauważyłam, że za każdym razem jak ktoś się pyta o czym myślę, to ja.. tak jakby nie myślę. Odpływam, wyłączam się i tak siedzę hah.

      Usuń
  3. Ja również bardzo nie lubię tego pierwszego pytania, bo sama bardzo nie lubię mówić o sobie. Sprawia mi to trudność, zawsze sprawiało. Pamiętam jak na początku gimnazjum musiałam powiedzieć coś o sobie... koszmar :D
    A drugiego pytanie nie słyszę, bo nikt z moich znajomych nie wie o moim blogu. Tak jest najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze na projektach jest to pytanie. Albo kiedyś zostaliśmy poproszeni o powiedzenie swojej jednej tajemnicy, czy też rzeczy, której nikt nie wie. To też nie jest łatwe.
      Z tym blogiem to zazwyczaj jak z kimś piszę. Tylko raz zdarzyło mi się je usłyszeć, bo także nikt nie wie o blogu. I podobnie uważam, że tak jest najlepiej :)

      Usuń
  4. Też zawsze mama problem by powiedzieć coś o sobie :D
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem najtrudniejszym pytaniem jest : ,, oceń siebie" - coś w tym stylu. Albo co o sobie powiesz. To jest na prawdę masakra, łatwiej jest ocenić kogoś niż siebie. Albo o swoje zainteresowania - nie wiem, nie potrafię na to nigdy odpowiedzieć. Choć na pewno jakieś mam :)
    Na temat pytania rzadko odpowiadam, bo przeważnie ktoś wie albo nie wie wgl, że mam bloga. Poza tym ciekawa odpowiedzi :)
    Pozdrawiam
    cherryandclaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm...faktycznie niby wydają się łatwe, ale teraz gdybym miała na nie odpowiedzieć to trudno byłoby to zrobić...Haha, a o sobie to już w ogóle nie potrafię powiedzieć, dlatego mój opis mnie na blogu wygląda głównie tak "interesuję się blablablabla", haha :))
    super post!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też nie potrafię o sobie opowiadać, to takie... dziwne.

    http://natalla-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi również zawsze trudno jest odpowiedzieć na to pierwsze pytanie. A z drugim jest jeszcze gorzej haha. Nie umiem dokładnie powiedzieć o czym jest mój blog, każdy musiałby sam go odwiedzić :)

    Pozdrawiam
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nienawidzę pytań typu "Kto ci się podoba?" od osób, które mało znam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdy ktoś zadaje mi pierwsze pytanie, w głowie mam totalną pustkę. Nie lubię opowiadać o sobie, wtedy nic szczególnego nie przychodzi mi do głowy :)). Zawsze się jakoś przedstawię, opowiem trochę o swoich zainteresowaniach, staram się opisać siebie w jakiś bardziej interesujący sposób, bo tak jak napisałaś - nie chcę wyjść na osobę nie wartą uwagi. Co do drugiego pytania, to nigdy go nie usłyszałam. Moi znajomi wiedzą, że mam bloga, ale nie przykładają do tego szczególnej uwagi :).
    [KLIK] - MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. Niby banalne, lecz gdzieś w głębi trudne. Zależy jak kto do tego podejdzie :)

    Mój Blog - klik! ZALEŻY MI, komentuj i obserwuj.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie też bardzo problematyczne jest to "o czym piszesz"? O życiu? O sobie? O... życiu? Kurcze, to brzmi tak jakbym powiedziała "o niczym". O sobie już nieco łatwiej mi mówić bo mam za sobą kurs z tożsamości na studiach i wiem mniej więcej jak skonstruować taką wypowiedź. Niemniej jednak poważniejszym pyatniem, które wprawia mnie w zakłopotanie i wręcz jakąś wewnętrzna agresję jest "co chcesz w życiu robić"? W sensie zawodowym, osobistym? O co chodzi!? Zawsze mnie to wkurza ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. JA nie mam problemów z odpowiadaniem na tego typu pytania. zawsze po prostu mowie prawdę, nie staram sie udawac kogoś innego, bo to nigdy nie wychodzi. Jeśli jakieś pytanie jest dla mnie niewygodne to zmieniam temat, ale w taki sposób by mój rozmówca nie zorientował sie, że to zrobiłam i uciekłam od pytania ;)
    www.acratello.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. super post!

    http://fedricci17.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam problemy na odpowiedzenie na pytanie to o czym jest Twój blog? ;)
    mój blog, coomedyyyy

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy post. ;)

    http://fashion-beautynails.blogspot.com/2014/11/5-losowanie-kartek-swiatecznych-kilka.html Zapraszamy ! :*

    OdpowiedzUsuń
  18. ciekawe pytania!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie! :)
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/11/autumn-outfit-fuck-sweatshirt.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znoszę pytań typu: opisz siebie/opowiedz coś o sobie :) może to dziwne, ale wtedy mam totalną pustkę i jest mi ciężko cokolwiek powiedzieć.

    http://indywidualnaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja także mam problemy z pytaniem "o czym piszesz", najlepiej się o tym samemu przekonać, bo ja nie daję rady na nie odpowiedzieć :)


    Jeśli znajdziesz chwilkę to zapraszam Cię do mnie
    ♡BLOG-kilk♡
    Pozdrawiam - Ola

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe pytania. Świetny blog. Bardzo estetycznie zrobiony. :D
    http://karolinaaa-karolinaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Może: Czego słuchasz? :)

    carlyyy-m.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Hmmm. Moim najgorszym pytaniem jest:
    "Masz juz jakies plany na przyszlosc? Wiesz juz na jakie studia isc? Jaki kierunek?"
    I mnie wtedy zatyka, poniewaz jestem juz w 2 klasie LO i na studia w Polsce nie chce isc. Mam plany wyjechac za granice z projektow miedzynarodowych, ale znajomym nie lubię o tym mowic... :/

    http://moooneykills.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Również mam problem z odpowiedzeniem na te pytania :D
    Fajny post :)
    Pozdrawiam,
    http://nellanellstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.