piątek, sierpnia 29, 2014

Poćwiczymy nasz angielski?

O tym jak ważny w dzisiejszych czasach jest język angielski chyba nie trzeba mówić? Na ten temat można by pisać, pisać i pisać, a i tak pewnie wszystkiego by się nie ujęło. Od podstawówki mam już z nim styczność i po tak długim czasie powinnam myśleć po angielsku, a nie tylko mówić czy pisać, ale.. Właśnie. Zawsze jest jakieś ale. Jak wiele się nauczyłam podczas mojej jedenastoletniej nauki? Gdyby tak porównać, to jestem skłonna wyznać, że więcej nauczyły mnie seriale, filmy i gry niż nauczyciele w szkole. Z jednej strony obwiniam siebie, że się nie przykładałam. Z drugiej jednak nauczyciele też się nie przemęczali (zwłaszcza w gimnazjum), bo ważniejsze było wypicie kawy niż wytłumaczenie nam tematu. Ale cóż, było - minęło i nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Kiedyś planowałam, że sama to wszystko nadrobię, będę się uczyć w domu i będzie dobrze. Z planów, jak to u mnie bywa nic nie wyszło. Jakoś w marcu buszując po Sklepie Play natknęłam się na interesującą aplikację..


Po przeczytaniu opisu wiedziałam, że to pobiorę. Nie byłabym sobą, gdybym nie sprawdziła tak interesującej aplikacji. Pobrałam, zarejestrowałam się i tak zaczęła się moja historia z Duolingo.. Trwała ona krótko - góra tydzień. Widocznie znudziła mnie już i się jej pozbyłam, ale tu nie kończy się moja przygoda z tą jakże uroczą zieloną sówką.
O Duolingo przypomniałam sobie parę dni temu i znów wylądowała na moim tablecie. Postanowiłam wtedy, że codziennie przyswoję przynajmniej jeden temat. Jak na razie są to same podstawy, więc idzie bardzo szybko i łatwo, aczkolwiek czasami zdarzają się jakieś małe błędy.


Duolingo jest świetnym sposobem na powtórzenie, bądź naukę od podstaw języka angielskiego. Poprzez urozmaicenie zadań nie nudzi się szybko, a ćwiczyć możemy nie tylko pisownie, ale i wymowę. Rozpoczynamy od samych podstaw. Potem dochodzą nam słówka tematyczne: na początku to jedzenie, kolory, zwierzęta, następnie zawody, przedmioty, miejsca, sport, sztuka i wiele innych. Wraz z tym pojawiają się także lekcje dotyczące czasów, liczb, zaimków. Dosłownie wszystko tam jest. Dodatkowym plusem jest to, że nie musimy ograniczać się tylko do telefonu lub tabletu. Wszystko możemy robić także na stronie internetowej www.duolingo.com



Aplikację pokazałam grupie znajomych, którzy po zapoznaniu się z nią stwierdzili, że jest fajna i bardzo wciąga. Nie czekając postanowiłam podzielić się tym z innymi i myślę, że dla niektórych może okazać się pomocna.  
Jeśli się zdecydujecie to podeślijcie mi swoją nazwę, a ja chętnie zaobserwuję. Mnie szukać możecie jako la.Lua.
Co sądzicie o Duolingo?

43 komentarze:

  1. Polecam tą stronę :)
    http://malinoweciernie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Duolingo jest naprawdę świetne. Wciąga i można na nim wykorzystać swój wolny czas. Mnie można znaleźć jako Werciakowata.

    http://historianieskonczona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam, ale widzę po Twoim poście, że koniecznie muszę wejść!:)

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna strona!:)
    http://juliev-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie słyszałam o tej aplikacji, ale z Twojego opisu wnioskuję, że jest zachęcająca :). Myślę, że raz na jakiś czas każdy powinien powtórzyć sobie podstawy :D. Z pewnością się tam zaloguję.
    Mój blog-kliiiiik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym. Zajmuje to mało czasu, a przydatne jest :)

      Usuń
  6. Już kiedyś miałam przelotny związek z Doulingo, ale było nam jakoś nie po drodze, więc się rozstaliśmy w przyjaźni. Dobrze, że przeczytałam Twój post. Z pewnością odnowię znajomość, jako że język angielski uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że podobnie jak u mnie :) Moje pierwsze podejście także szybko się skończyło.

      Usuń
  7. Świetne! Właśnie weszłam i jestem już na 3 poziomie!!! Coś mi się wydaje, że zagoszczę tam na długo :)
    www.bailarina-de-color.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa aplikacja to Duolingo ;)). Niestety wiem jak to bywa w roku szkolnym i po prostu nie będę miała na nią czasu :p

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam wcześniej o tyj aplikacji, ale chyba muszę się z nią zapoznać. Ja angielskiego uczę się od gimnazjum. Tak, uczę się, to chyba za dużo powiedziane. Było dokładnie tak, jak ty opisujesz, nauczycielowi za bardzo nie zależało, aby nam wpoić wiedzę. Za to w LO mamy bardzo dobrego nauczyciela, w rok nauczyłam się więcej niż przez trzy lata gimnazjum i mam rozszerzony :)
    Całusy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak u mnie. Przyszłam do technikum i po roku wiedziałam więcej z angielskiego niż przez te trzy lata gimnazjum. Ja rozszerzonego nie mam, ale za to mam normalny + zawodowy.

      Usuń
  10. Jak tylko, będę miała miejsce na telefonie to muszę ściągnąć tę aplikację, bo już 2 rok nie mam angielskiego w szkole (Belgia, szkoła dla obcokrajowców, nowa szkoła itd.)

    Obserwuję i zapraszam
    polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam jeszcze o tej aplikacji , ale na pewno wypróbuję . Można sobie wszystko utrwalić i dodatkowo wejść na wyższy szczebel j. angielskiego :)
    http://przed-obieektywem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Będę musiała odwiedzić tą stronę. Mój nauczyciel z angielskiego jest wym,'wymagając', ze na lekcji robimy co chcemy.Chłopki nawet testowali wytrzymałość włóczki a on się tylko na nich popatrzył.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam wcześniej o tej aplikacji, ale muszę koniecznie ją zobaczyć! ;)

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno wypróbuję! Mój angielski w szkole jest na dość wysokim poziomie i nie mogę narzekać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. muszę wypróbować!

    http://veroniickk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam angielski. Ale strasznie żałuje, że jestem w klasie z rozszerzonym niemieckim i uczę się go praktycznie od przedszkola. Angielski mam 2 razy w tygodniu i staram się go sama uczyć, a ta aplikacja jest świetna ;)

    MÓJ BLOG:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O boziu.. rozszerzony niemiecki? Nie wytrzymałabym tego! Ten język w ogóle mi nie podchodzi :|

      Usuń
  17. Ja mieszkam od 4 lat w Anglii i trochę się tam nauczyłam. :)

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Super, aplikacje muszę przetestować. :)
    Zapraszam do mnie: http://fashionforazmariaa.blogspot.com/ <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo pomocna strona. Przyda się teraz przed sprawdzianem z angielskiego. Dziękuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ściągnęłam tę aplikację wczoraj i jeszcze nie upłynęło tyle czasu, bym mogła o niej powiedzieć coś ciekawego. Ale muszę przyznać, że się wciągnęłam i naprawdę mi się spodobała. Oczywiście, trochę denerwuje mnie ten nagły powrót do samych podstaw, ale właściwie, czemu nie :)

    http://onelittlesunbeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajna aplikacja :D już z niej korzystam. Ty miałaś fajnie, że od podstawówki :) uczyłaś się angielskiego mi niestety się tak nie poszczęściło i od podstawówki uczyłam się tylko niemieckiego (dziwny program w szkole) :) dopiero od gimnazjum się uczę : / i fajnie, że napisałaś taki post. Pozdrawiam.

    http://paavao.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. nie słyszałam o tej aplikacji, ale chętnie ją wypróbuję, zwłaszcza, że chciałabym trochę podszlifować angielski ;))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja także lubię tą stronę...

    lovebooks777.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo miło się czyta Twojego bloga! Uważam że ten post jest bardzo udany :) Oby tak dalej ♥♥♣♣

    Czy mogłabyś kliknąć u mnie na blogu w linki znajdujące się pod zdjęciami oraz w baner sheinside?
    Z góry za wszystko dziękuję!!!
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    ladygabon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Korzystałam z tej aplikacji w czerwcu, ale nie ukończyłam,teraz do tego wrócę :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie słyszałam nigdy o tej aplikacji ale wydaje się być bardzo pomocna :)
    Mogłabym liczyć na twoją pomoc w nowym poście?
    http://greentea83.blogspot.com/2014/08/school-clothes-proposals.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Wciągająca i można się nauczyć ;)
      Oczywiście, że pomogę.

      Usuń
  27. Nie słyszałam o tej aplikacji, ale ją pobiorę.
    Ja jestem teraz w gimnazjum i mamy słabą książkę, bo większość co w niej jest to już umiałam xd
    Dlatego chodzę na dodatkowy angielski :)

    http://www.xxxaleksandraxxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Aplikacja wydaje się ciekawa.
    U nas w podstawówce pani wolała pogadać przez telefon.
    Później się dziwiła, że mamy same 3.
    Aplikacje wypróbuję.

    ja-kontra-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetna aplikacja ! Osobiście posiadam ! :)

    Obserwuję :) Zapraszam do mnie :) Z miłą chęcią odwdzięczę się za komentarze i obserwacje :)

    http://goldxcherriex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Oo właśnie szukałam takiej aplikacji, świetna ! dziękuje,
    muszę koniecznie wypróbować :D
    śliczny wygląd bloga wygląda naprawdę fajnie tak nie codziennie, nie standardowo ;)
    Zazdroszczę takiego talentu ! Szkoda ,że sama nie potrafię D: :D
    +obserwuje
    http://zajrzyj-na-moj-blog.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  31. Wydaje się być ciekawa, muszę ją nabyć. :)

    zapraszam: http://qllever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Och, to tak jakbym czytała o sobie. Mój kulejący angielski dręczy mnie i męczy, ale nie potrafię się zebrać i w końcu zacząć porządnie go szkolić. Od mniej więcej roku, słucham różnych piosenek po angielsku, a potem tłumaczę sobie tekst. W ten sposób nauczyłam się wiele nowych słówek. Jednak gramatyka, mówienie... tragedia :D
    zlosnica-shrew.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. :D Mam dla Ciebie super wiadomość! Nominowałam Cię do LBA Liebster Blog Awards !!!
    Liebster Blog Awards
    Gratuluję dobrej roboty ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja ściągnęłam jakiś miesiąc temu i rzeczywiście jest dobre jako powtórka słówek zwrotów i jak mnie denerwuje dodawanie "the" "a" "an" :P Nigdy tego nie robiłam :D Nawet moja młodsza siostra się wciągnęła :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajne i pomocne. Ja nie zbyt potrzebuję, mam inne pomoce i nie idzie mi źle :)
    Zapraszam, mam nadzieję że zostaniesz na dłużej i obejrzysz mój filmik :)

    littlemoonste13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. znam to ! Naprawde super program :)

    OdpowiedzUsuń
  37. tak samo jak Ty, więcej nauczyłam się z seriali i piosenek :D a o aplikacji nie słyszałam, ale raczej nie skorzystam ;p

    klikniesz u mnie w poście? z góry dzięki :* [ MAŁA x MI ]

    OdpowiedzUsuń
  38. Aplikacja bardzo przydatna :)
    Pozdrawiamy i zapraszamy!
    thehauntedway.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.