czwartek, lipca 31, 2014

Jak dodać nowych autorów bloga?

Przy okazji wykonywania wyglądów na blogi zauważyłam, że wiele osób nie wie jak dodać nowego autora lub administratora bloga. Przy takich sytuacjach niektórzy podawali swoje loginy i hasła, abym zalogowała się i zmieniła wygląd. Nigdy tego nie robiłam i nie będę. Tak samo jest z Wami: nie powinniście podawać swoich haseł do kont, ponieważ nie macie pewności kto siedzi po drugiej stronie i jakie ma zamiary.
Sposobem aby uniknąć podawania hasła jest dodanie kogoś jako autora, a następnie zrobienie z niego administratora. Jedyne co do tego potrzebujemy to adres e-mail osoby, którą chcemy zaprosić.

Jak dodać nowych autorów na bloga?

Włączamy bloggera, wybieramy swój blog i wchodzimy w ustawienia (1). Wyszukujemy Autorzy bloga i klikamy + Dodaj autorów (2). W okienku (3) jakie nam wyskoczy wpisujemy mail zapraszanej osoby i zatwierdzamy pomarańczowym przyciskiem (4). W tej chwili do wybranej osoby powinna dojść wiadomość z zaproszeniem. Po zaakceptowaniu staje się ona automatycznie autorem na naszym blogu. 
nowy autor, blogspot, jak dodać,

Co może robić Autor bloga?
Przeglądać posty i udostępniać je, nie może natomiast ich edytować czy usuwać. Tworzyć swoje własne wpisy, udostępniać, edytować i usuwać je. Ma jeszcze możliwość usunięcia siebie z blogu oraz publikowania przez SMS, bądź email.

Aby z autora zrobić  kogoś administratorem należy znów wejść w ustawienia (1) i poszukać Autorów bloga. Tuż pod/nad naszym mailem powinna znajdować się zaproszona osoba, a obok niej być napisane Autor (5). Klikamy i zmieniamy to na Administrator (6). Jeśli zachcemy usunąć kogoś wystarczy nacisnąć X (7) i gotowe.
autor, administrator, blog, blogspot, jak dodać
Co może robić Administrator bloga?
Krótko i na temat: wszystko to co Wy, jako właściciele bloga.



Dla niektórych post ten może wydać się bezsensowny, bo co takiego trudnego jest w dodaniu nowego członka na bloga? Wierzcie, bądź nie, ale jest wiele osób, które tego nie wiedzą, a tłumaczenie każdej z osobna okazać się może nużące. Dlatego postanowiłam napisać taki post i mam nadzieję, że dla kogoś okaże się pomocny. 

Czy chcecie jakiś konkretny poradnik?


29 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne :)
    wikaaa-wika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana a możesz powiedzieć jak połączyć tło z nagłówkiem. Tak jak u ciebie na blogu jest, że całe tło jest jednolite :) Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Cała 'tajemnica' polega na dodaniu nagłówka bez tła :)

      Usuń
    2. Koniecznie zrób tutorial, na pewno wiele dziewczyn chciałoby to wiedzieć :) Twój blog zawiera wiele przydatnych informacji :)

      Usuń
    3. Zapomniałabym... możesz zdradzić gdzie można pobrać takie fajne tła na bloga ? :)

      Usuń
  3. Przydatny post :) Z chęcią przejrzę twojego bloga. Przepiękny szablon!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobrze, że dodałaś ten poradnik, ponieważ wiele osób nie potrafi dodawać jako Administratora, a to przecież wcale nie jest takie trudne :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie ~ kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny poradnik, sama myślę nad zrobieniem jednego :) Super blog, obserwuję również :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za tą radę, właśnie z niej skorzystam :)
    Wpadnij do mnie, zaobserwuj a z miłą chęcią się odwdzięczę :)

    littlemoonster13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie.... Bo chciałam zrobić bloga, który będzie miał połączone tło z nagłówkiem, ale gdy wgrywam tło , to nie obejmuje ono nagłówka tylko boki bloga. Dlaczego ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przez szablon. Polecam zmianę szablonu np na Rewelację (czarny), pozmienianie kolorów: postów, kolumny bocznej i pagera na biały. Wtedy nie będzie problemów z tłem ;)

      Usuń
  8. Bardzo przydatny post dla tych co nie wiedzieli lub są początkujący :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Super tutorial ;). Nie wiedziałam, że to takie proste! Na pewno skorzystam :).
    Mój blog - kliiiik

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny wygląd bloga , dla początkujących tutorial jest bardzo przydatny :>

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post:) Zapraszam do mnie : miriam-tyniec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny post. Niektórym się przyda.
    Może wspólna obserwacja.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. przydatny post, chociaż ja też raczej nie dodałabym żadnego autora do mojego bloga :)

    somaddielife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  14. miło z twojej strony, że pomagasz początkującym blogerkom!


    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. nigdzie nie mogę znaleźć kodu na to żeby ikonki społecznościowe się kręciły :< pomożesz ?
    http://przed-obieektywem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałaś tym sposobem (klik)? Parę razy używałam i działało ;)

      Usuń
  16. Ja doszłam do tego jakiś czas temu sama,ale nie powiem,że bez problemu. :)
    Jednak dobrze,że tworzysz takie posty,bo tak jak napisałaś-podawanie hasła nie jest dobrym pomysłem.
    Co do poradnika...Może coś o wyglądzie komentarzy na blogach? Jak zmienić kształt,kolor itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję zrobić taką małą serię odnośnie wyglądu bloga i na pewno będzie to w nim poruszone. :)

      Usuń
  17. A jak odebrać zaproszenie. Koleżanka mi takie wysłała a ja nie wiem jak odebrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś dostać na pocztę maila z wiadomością, w której będzie odnośnik do akceptacji zaproszenia (pomarańczowa ramka). Jak klikniesz na nią, to przeniesie Cię na stronę z informacjami o blogu, na której będziesz mogła akceptować zaproszenie :)

      Usuń
  18. Bardzo pomocne! Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  19. A jak zmienić autora pod postem?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że chyba się nie da. Chociaż to tylko podejrzenia ;)

      Usuń

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.