Jak usunąć tło, obramowanie i cienie wokół zdjęć?

Nie mogę uwierzyć, że to już ostatni dzień moich ferii i czas jutro wracać do szkoły. Te dwa tygodnie minęły szybko - za szybko. Większość czasu spędziłam w pokoju nad rozpakowywaniem rzeczy i układaniu ich, potem czytaniem książek, oglądaniem filmów oraz seriali, a także pisaniem ze znajomymi. Będzie ciężko przestawić się znów na 'tryb szkolny' ale mam nadzieję, że dam radę. 

Dziś przychodzę do Was z kolejnym poradnikiem, dotyczącym wyglądu bloga. Niedawno ktoś poprosił w komentarzu, abym napisała post o tym, jak usunąć tło, obramowanie i cienie wokół zdjęć. Tak też postanowiłam zrobić, więc do dzieła!
jak usunąć tło obramowanie cienie wokół zdjęć blogger

Zacznijmy może od tego co najłatwiejsze, czyli tła i obramowania zdjęcia. Tutaj wystarczy wejść w Szablon → Dostosuj → Zaawansowane. Następnie z dostępnych opcji wyszukać Obrazy. Zmienić kolory na przezroczyste i zapisać. W szablonach typu Rewelacja to wystarczy, jednak w niektórych - np. Prostych pozostaje nam jeszcze cień. Z nim będzie troszkę więcej pracy. 


jak usunąć tło obramowanie cienie wokół zdjęć blogger
Aby to zrobić należy pogrzebać w HTML ale nie ma się co martwić! Jeśli zrobicie wszystko tak jak napisałam to będzie ok. 
Zacznijmy od wejścia w Edycję kodu HTML i wyszukania (Ctrl + F)  kawałku kodu rozpoczynającego się od: .post-body img
Interesuje nas pierwszy jaki się pojawi czyli w moim wypadku to:

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,
.BlogList .item-thumbnail img {
  padding: $(image.border.small.size);

  background: $(image.background.color);
  border: 1px solid $(image.border.color);

  -moz-box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);
  -webkit-box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);
  box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);
}

Pogrubione liczby zamieniamy na zero i aby sprawdzić czy działa, przełączamy u góry na podgląd szablonu. Gdy wszystko jest ok i nie ma już ramek ani cieni zapisujemy szablon i wychodzimy. Mam nadzieję, że zainteresowanym uda się to zrobić i na przyszłość, będą już wiedzieć jak usunąć tło, obramowanie i cienie wokół zdjęć.


42 komentarze:

  1. Kolejny bardzo przydatny post. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatne, ale mi to nie przeszkadza. podollblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój blog jest bardzo pomocny blogerom ;P
    http://mzmzycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. kolejny genialny post :)
    http://moda-na-3-spooby.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Boski blog;)
    obserwujemy?:)
    http://ggaabii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post :)
    http://camille-and-camille.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę przydatne ;D

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, jak tu cudnie! *.* Nie mogę się napatrzeć na ten nagłówek, uwielbiam takie cuda! $.$
    Blogi z poradami na temat np. właśnie designu bloga na prawdę się przydają :)

    http://modo-maniaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny szablon bloga :) Jak dla mnie post trochę bezsensu, bo żadną filozofią jest usunięcie ramki i cieni z obrazka, choć może sa i tacy, którzy tego nie wiedzą.
    Pozdrawiam,
    http://little-new-orleans.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedziałam na pytanie zadanie przez czytelnika, więc pewnie tej jednej osobie pomogłam :) Nawet to się liczy :) A takich osób jest pewnie, więcej niż myślisz tylko one się nie ujawniają. Np. wtedy gdy zaczynają przygodę z blogowaniem, nie będą pewnie wiedziały co zmienić w HTML aby usunąć cień ramki. I mam nadzieję, że moje posty w czymś im pomogą :)

      Usuń
  10. post bardzo przydatny, szczególnie dla osób które zaczynają przygodę z blogowaniem jak i dla tych bardziej zaawansowanych :D
    ♥blog - KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem co jest nie tak z moim blogiem, ale kiedy próbuję wyszukać to co piszesz (przy szablonie prostym) nic nie odnajduje... Wiesz o co w tym chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałaś np sam początek, czyli .post-body? Może tak się uda :)

      Usuń
    2. próbowałam, nic nie znajduje :C

      Usuń
  12. Kolejny wspaniały post :D

    W wolnej chwili zapraszam do mnie: my-cheerful-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny blog i bardzo przydatne posty :)

    zapraszam do mnie : http://keepcalmandgototraining.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo przydatny post dla wielu osób :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hm.. fajne i przydatne!

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie nie przydatne ale i tak okej ; 3

    http://JustDoOneStep.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. super przydatny post, dziękuję ;)
    pozdrawiam!

    positivelittlethink.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Przydatne dla takich ciemniaków w tych sprawach jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Uratowałaś mi życie <333

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję Ci, długo szukałam tego :)

    http://karolla-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Uratowałaś mnie z tym !:*

    OdpowiedzUsuń
  22. Nawet sobie nie wyobrażasz, jak mi pomogłaś, już byłam strasznie zdesperowana i wściekła, bo nie potrafiłam tego zrobić, a ty uratowałaś mi tyłek i mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak to zastosować w gadżetach ?
    kejtifashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dokładniej? Chodzi o obrazki gadżety? Jeśli tak to postępując według instrukcji powinno się udać.

      Usuń
  24. Badzo mi pomogłaś, kocham twój blog <3

    OdpowiedzUsuń
  25. no powiem, że rewelacyjny post!!! pomógł w stu procentach i było to, dzieki Twoim wskazówką, banalnie łatwe !!!
    dzięki :)

    zapraszam http://stylzyciakaro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak wejść w edycję kodu HTML ?..;/

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam problem..wpisuje w wdycji HTML .post-body img i nic nie znajduje...;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpisujesz ten początek czy wklejasz? Bo jeśli wklejasz to właśnie nie wyszukuje tego co trzeba. I drugie pytanie to czy okienko z wyszukaniem (CTRL + F) otwiera Ci się u góry w kodzie HTML czy też na stronie?

      Usuń
    2. Hejka :) Mam właśnie ten sam problem, że nic mi nie znajduje. Okienko otwiera mi się na dole, wpisuję i nic.. Nawet przeszukałam cały ten kod i nic takiego nie znalazłam (.post-body img itp.). Co powinnam zrobić? Chciałabym pozbyć się cieni :(

      Usuń
    3. Jeeeej, mam! Bo nie klikałam wcześniej na żadne miejsce w kodzie, przez co ctrl+f odnosiło się ogólnie do strony, a nie do kodu! Dziękuję za wszystkie porady, jesteś kochana <3

      Usuń
  28. i tak nadal nie wiem jak w to wejśc....

    OdpowiedzUsuń
  29. o jezu, próbowałam już wielu sposobów ale dopiero ten dał upragniony efekt, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jezu WIELKIE DZIĘKI za ten post! Tydzień sie z tym trudziłam, przerabiałam zdjęcie w każdy możliwy sposób, usuwałam tło i róźne inne cuda a Ty mi tutaj z tym kodem z nieba spadłaś! MEGA PRZYDATNE!

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzięki za świetny artykuł z którego mogłam się dużo dowiedzieć i powiększyć swoje umiejętności. Czekam na kolejne wpisy i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajne porady, to teraz będę masowo pacował nad zdjęciami.

    OdpowiedzUsuń

Komentować może każdy. | Brak weryfikacji obrazkowej.
Komentarze, gdzie będzie przeważał spam będą usuwane.

Copyright © 2017 Borenium - Books and good tea , Blogger
|| Dostosowanie: Klaudia